Europoje sparčiai auga bankrutuojančių transporto įmonių skaičius

Europoje sparčiai auga bankrutuojančių transporto įmonių skaičius

Europoje sparčiai didėja bankrutuojančių transporto įmonių skaičius. Lyginant 2023m. III ketvirtį su 2024m. III ketvirčiu, bankroto deklaracijų skaičius Lietuvoje išaugo nuo 113,7 iki 162,4. Tokios tendencijos pastebimos ir daugelyje kitų ES valstybių – Vokietijoje šis skaičius pakito nuo 107,5 iki 127,5, Olandijoje – nuo 210,2 iki 275,2, o Prancūzijoje – nuo 190 iki 258,6.

Vokietijoje augantis bankrotų skaičius yra itin grėsmingas, kadangi ši tendencija tęsiasi jau nuo 2020m. Ši Vakarų valstybė – viena svarbiausių Lietuvos paslaugų eksporto rinkų. Atsižvelgiant į tai, jog 2025m. Vokietijoje pranašaujamas mažiausias BVP augimas visų G-20 šalių grupėje, galima tikėtis, kad augančių bankrotų tendencija tęsis ir toliau. 

Situacija prasta ir kaimyninėje Lenkijoje. Čia bankrotų skaičius nuo 2023m. III ketvirčio iki 2024m. III ketvirčio padvigubėjo – vietoje 83,7, tapo 167,3. Pasak „Verslo žinių“ portalo, dar pirmame 2024m. ketvirtyje bankrutavo 120 bendrovių, daugelis įmonių vadovų pradėjo atleidinėti savo darbuotojus, mažinti veiklos apimtis. Europos kelių transporto rinkos ketvirtadalį sudaro būtent Lenkijos kompanijos – bankrutavimo, restruktūrizacijos ir veiklos mažinimo pasekmes greitai pajaus visi Europos rinkos žaidėjai. 

Kompanijos „Maersk“ atlikta apklausa rodo, jog trys iš keturių krovinių vežimo kompanijų 2024 m. susidūrė su produktų tiekimo grandinės problemomis. Pusė apklaustų įmonių dėl šios priežasties susidūrė su itin dideliais finansiniais sunkumais. Nuolat auganti geopolitinė įtampa bei klimato atšilimo sukeltos pasekmės tik dar labiau prisideda prie tiekimo grandinės trikdžių. Ši problema kartu su aukšta infliacija, vartotojų vangumu ir prasta Europos ekonomine būkle sunkina verslo sąlygas, tad transporto įmonės užsidaro, skelbia bankrotus.

Siekdamos išvengti bankrotų, Europos kompanijos imasi restruktūrizacijos priemonių – jų metu mažinamos veiklos apimtys, atleidžiami darbuotojai, aptarnaujama mažiau klientų. 2024m. pirmąjį pusmetį restruktūrizacijos priemonių ėmėsi net 2,261 Lenkijos transporto įmonė. Svarbu tai, jog sumažėjus logistikos įmonių veiklos apimčiai, brangsta paslaugų kainos, tad verslo sąlygos sunkėja ir klientams. Nors 2025m. galima tikėtis ir teigiamų tendencijų – didesnės industrijos skaitmenizacijos bei dekarbonizacijos – šiuo metu pastebimi pokyčiai rodo, jog logistikos industrija dar vis susiduria su dideliais finansiniais sunkumais.

Europoje sparčiai auga bankrutuojančių transporto įmonių skaičius

Raktažodžiai: darbas vairuotojams, darbas tolimųjų reisų vairuotojams, bankrotai, transporto industrija, dekarbonizacija, skaitmenizacija